Ylöjärvi-Seura, logo

Ylöjärvi-Seura on vuonna 1953 perustettu kotiseutu­yhdistys

Kotiseutuyhdistyksen tavoitteet:

• Herättää kotiseudun väestössä elävää mielenkiintoa ja harrastusta Ylöjärven menneisyyteen sekä kotiseudun kaikinpuoliseen kehittämiseen, ottaen huomioon omat paikalliset erityispiirteet.
  • Työskennellä kotiseudulla sen arvokkaan kansanperinteen esiin vetämiseksi, vaalimiseksi ja kehittämiseksi.
  • Löytää, esittää ja tukea toimenpiteitä Ylöjärven historian ja kotiseudullisen huollon hyväksi.

Ylöjärvi-Seuran toimintaa koordinoi hallitus. Sen aktiivisia toimikuntia ovat valokuva-, retki- ja naistoimikunta. Seura järjestää kotiseutuiltoja ja retkiä, joissa tutustutaan kaupungin nähtävyyksiin ja historiaan.

Ylöjärvi, historia, kansanperinne, kehittäminen, tapahtumat, tilaisuudet, retket, kerhot

Toimintaa ja tapahtumia vuonna 2024

Muu toiminta

Tuotemyyntiä Seuran myymälässä, Sauriontie 1, Ylöjärvi ja seuran nettikaupassa
  • Tervetuloa kaupoille Sauriolle.
    • Saurion myymälä on avoinna keväällä lauantaisin klo 11.-14.00 23.3., 13.4., 18.5. Myynnissä Tankki täyteen - tuotteita. Huom. 10 % jäsenalennus melkein kaikista tuotteista.
  • Uutuustuotteita!
    • Tankki täyteen -t-paidat, -kassit, -mukit.

Myymälästä Ylöjärvi-aiheisia tuotteita heti mukaan.

Ylöjärven Muisti -kotiseutuarkisto

Ylöjärven Muisti käynnistyi Ylöjärven 150 v -juhlavuoden hankkeena, tavoitteena perustaa nettipohjainen arkistointijärjestelmä ja tallentaa sinne Ylöjärven historiaa ja kulttuuria kuvaavaa aineistoa julkisesti kaikkien nähtäville. Tavoitteet ovat toteutuneet, arkisto on käytössä ja sinne on tähän mennessä (syksy 2022) tallennettu yli 11000 dokumenttia, mm. kuvia, videoita, lehtileikkeitä ja asiakirjoja. Vaikka varsinainen hanke on päättynyt, työ jatkuu edelleen.

Arkistoa täydennetään resurssien puitteissa ja sitä mukaa kun aineistoa meille toimitetaan. Katso tietoa tallennettavasta aineistosta ja jos sinulta sellaista löytyy, ota yhteyttä. Myös yritysten ja yhdistysten toimintaan liittyvä historiatieto on tervetullutta. Lue lisää yhdistys- ja yritystarinoista.

Seuraa uutisointiamme myös Facebookissa, menyt.fi -uutispalstalla netissä ja Ylöjärven Uutiset -lehdessä.

Jäsenkirjeet

Yhdistyksellä on myynnissä Ylöjärvi-valokuvin kesä-, talvi- ja jouluaiheisia postikortteja, joita on saatavissa yhdistyksemme "verkkokaupasta" ja paikallisista kukkakaupoista.

Lions Clubi Ylöjärvi luovutti isännänviirin yksinmyyntioikeuden yhdistyksellemme. Myös viirin voit tilata "verkkokaupasta".